اخبار-مقاله-موزیک و.....

ای دوست تا که هستم ندانی کیستم یک وقتی سراغم آیی که من نیستم

اخبار-مقاله-موزیک و.....

ای دوست تا که هستم ندانی کیستم یک وقتی سراغم آیی که من نیستم

انسولین متهم ردیف اول بروز دیابت است

دوشنبه 26 اردیبهشت 1384  خبرگزاری فارس

دانشمندان نشان دادند انسولین، هورمونی که موجب استفاده قند بدن می‌شود، ممکن است علت اصلی دیابت نوع اول باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، مدت زیادی است که محققان به دنبال علت بروز دیابت هستند که در آن سیستم ایمنی بدن به لوزالمعده حمله کرده و انسولین را نابود می‌کند.
به گزارش روزنامه وال استریت: در حال حاضر دو گروه از دانشمندان گمان می‌کنند ممکن است علت حمله به لوزالمعده خود انسولین باشد.
این یافته راهی به سوی درمان یا پیشگیری این عارضه می‌گشاید. دیابت نوع اول بسیاری از افراد جهان را مبتلا می‌سازد که بیشتر آنان بچه‌ها هستند.
این افراد باید به منظور کنترل قند خون خود انسولین تزریق کنند. آنان با آسیب و صدمه به قلب، چشم‌ها، اعصاب یا کلیه‌ها روبه‌رو می‌شوند و خیلی اوقات به مرگ زودرس گرفتار می‌شوند.
این بررسی توسط سالی کنت و دیوید هافلر از بیمارستان زنان و مرکز پزشکی هاروارد نتیجه‌گیری شد.
در یک بررسی مجزا، ماکی ناکایاما و جرج ایسنبارد از دانشگاه کلرادو موش‌های مستعد برای ابتلا به دیابت را بررسی کردند و به نتایج مشابهی دست یافتند.

  

ژن عامل حمله قلبی نابود می‌شود

دوشنبه 26 اردیبهشت 1384  خبرگزاری فارس

محققان مؤسسه ژنتیکی آیس‌لند خبر دادند: آنان به دارویی دست یافته‌اند که می تواند ژنی را که تصور می‌رود خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهد، از بین ببرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، آنان به نتایج به‌دست آمده امیدوارند. طبق گزارش محققان ژنی به نام FLAP خطر حمله قلبی را تا دو برابر افزایش می‌دهد.
این گروه تحقیقی برای پیشگیری از عمل این ژن داروی دی جی-031DG-031 را به‌ کار بردند که ایمنی و قابل تحمل بودن آن در آزمایشات آسم به اثبات رسیده است.
محققان دریافتند: به منظور جلوگیری از ژن FLAP در بیماران حمله قلبی که حامل اینگونه ژن‌های خطرناک است، خطر حمله قلبی به‌ طور قابل توجهی کاهش یافت.
آزمایشان نشان داد: این دارو ایمن بوده و به خوبی توسط بیماران قابل تحمل می‌باشد و روی کاهش خطر مربوط به رخدادهای قلبی شدید اثر دارد.

  

بهترین روش درمانی سرطان روده بزرگ

دوشنبه 26 اردیبهشت 1384  ایرنا

مطالعه ‪ ۱۰‬ساله دانشمندان انگلیسی نشان داد جراحی "کی هول" در درمان سرطان روده بزرگ به اندازه جراحی باز موثر است.

به گزارش پایگاه اینترنتی ‪ ، medlineplus.com‬دکتر "‪"pierre guillou‬ ‪ ۷۳۰‬بیمار مبتلا به سرطان روده بزرگ و راست روده را که با روش‌های جراحی باز و لاپاروسکوپی به روش کی هول جراحی شده بودند بررسی کرد.

در جراحی باز جراح بخشی از روده بیمار را که اطراف توده سرطانی است برداشته از بدن خارج می‌کند. در روش جراحی "کی هول" از دوربینی بسیار ظریف که از شکافی ‪ ۵‬سانتی متری داخل می‌شود استفاده می‌شود.

اگرچه از این روش جراحی بارها استفاده می‌شود ولی استفاده از این روش به درمان سرطان روده بزرگ و راست روده محدود بود. این در حالی است که مطالعات جدید حاکی از یکسان بودن خطر عود سرطان و عوارض بعد از عمل در هر دو روش جراحی باز و بسته است.

دکتر ‪ myriam curet‬از دانشگاه استنفورد در کالیفرنیا در این‌باره می گوید روش جراحی بسته "کی هول" می‌تواند بهترین روش درمانی در مبتلایان به سرطان روده بزرگ و راست روده باشد. البته دقت در انتخاب بیمار و مهارت جراح نیز در نتیجه درمان بسیار مهم است.

نتایج این مطالعه در نشریه "‪ "lancet‬به چاپ رسیده است.