اخبار-مقاله-موزیک و.....

ای دوست تا که هستم ندانی کیستم یک وقتی سراغم آیی که من نیستم

اخبار-مقاله-موزیک و.....

ای دوست تا که هستم ندانی کیستم یک وقتی سراغم آیی که من نیستم

بلندقدها باهوشتر از دیگران

 

به گزارش رویترز در حالی که محققان، مدت زمان زیادی است، ثابت کرده‌اند که مردم بلند قد، درآمد بیشتری از همکاران کوتاه‌قدشان دارند، به تازگی مشخص شده است که علت این عدم تساوی، تنها تبعیض اجتماعی نیست. آدم‌های بلندقد، بنا بر مطالعات جدید، از همتایان کوتاه‌قدشان باهوشتر هم هستند.

«آن کیس» و «کریستینا پاکسون»، عضو دانشگاه «پرینستون» در تحقیقی که توسط اداره ملی تحقیقات اقتصادی منتشر شد، اعلام کرده‌اند: «از حدود سه سالگی (پیش از آن‌که مدرسه بتواند نقشی داشته باشد) و در تمام دوران کودکی، بچه‌‌های بلندقدتر، عملکرد بسیار بهتری در آزمایش‌های علمی دارند».

این یافته‌ها در آغاز بنا بر دو تحقیق بریتانیایی‌ها بر افراد متولد شده در سال‌های 1958 و 1970 و متمرکز بر بزرگسالی و قد موضوعات بود.
دیگر مطالعات، نشان‌دهنده خودبینی کمتر و وضعیت سلامتی بهتر و درآمد بیشتر برای افراد قدبلند است.
اما محققان معتقدند که مزیت قد در دنیای شغلی، بیش از توجه به ظاهر اهمیت دارد. در تحقیقات آمده است: مانند بزرگسالان، قدبلندها نیز بیشتر متمایل به داشتن شغل‌هایی با درآمد بیشتر هستند که این شغل‌ها، نیازمند مهارت‌های زبانی و محاسباتی و هوش بیشتری است.

برای همه مردان و زنان آمریکایی و انگلیسی، بلندی قدی برابر 4 اینچ، مساوی افزایش میانگین 10 درصدی حقوق آنهاست، اما محققان بر این باورند که این تفاوت‌ها بسیار بیشتر از ورود به کار شکل می‌گیرند. میزان مراقبت والدین و زمان بین تولد تا سه سالگی، دوره‌ای بسیار حساس برای تعیین توانایی‌های محاسباتی و قد در آینده است. سرعت رشد در این دوره، بسیار بیشتر از هر زمان دیگر و نیازهای غذایی بیشتر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد