اخبار-مقاله-موزیک و.....

ای دوست تا که هستم ندانی کیستم یک وقتی سراغم آیی که من نیستم

اخبار-مقاله-موزیک و.....

ای دوست تا که هستم ندانی کیستم یک وقتی سراغم آیی که من نیستم

پیشنهاد مناظره احمدی نژاد با بوش رد شد

 

کاخ سفید، نهاد ریاست جمهوری آمریکا پیشنهاد رئیس جمهور ایران برای مناظره تلویزیونی با رئیس جمهور ایالات متحده را رد کرد.
دانا پرینو، جانشین سخنگوی کاخ سفید هدف رئیس جمهور ایران از طرح پیشنهاد مناظره را انحراف افکار جهانیان از نگرانی مشروعی خواند که به گفته وی، نسبت به رفتار ایران وجود دارد.

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران در نشست خود با خبرنگاران که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، جورج بوش، رئیس جمهور آمریکا را دعوت کرد با وی در مناظره ای تلویزیونی شرکت جوید.

آقای احمدی نژاد موضوع این مناظره را مقایسه "پیشنهادهای ملت ایران برای اداره جهان" با شیوه هایی اعلام کرد که به گفته وی آمریکا "با زور سلاح و استفاده از حق امتیاز ویژه" می خواهد بر جهان تحمیل کند.

وی از جورج بوش خواست تا با شرکت در مناظره با او، دیدگاه خود را درباره مسائل جهانی و راه حل آنها مطرح کند و در جریان دیدگاههای آقای احمدی نژاد در این زمینه قرار بگیرد.

آقای احمدی نژاد در سخنرانی خود در آغاز نشست خبری هفته دولت، آمریکا را متهم کرد که با بهره بردن از پیروزی خود در جنگ جهانی دوم، مناسباتی ناعادلانه بر جهان برقرار ساخته و با مردم بسیاری از کشورها همچون برده رفتار می کند.

رئیس جمهور ایران این پرسش را مطرح ساخت که چنین مناسباتی تا چه زمانی باید ادامه پیدا کند و در این زمینه از جورج بوش دعوت کرد با وی در مناظره ای تلویزیونی شرکت کند.

آقای احمدی نژاد در عین حال گفت که به شرطی در این مناظره شرکت خواهد جست که مناظره سانسور نشود و خبرنگاران هم در مناظره حضور داشته باشند و بتوانند پرسشهای خود را مطرح کنند.

محمود احمدی نژاد در حالی جورج بوش را به مناظره دعوت می کند که آقای بوش نامه آقای احمدی نژاد را با گذشت بیش از چهار ماه همچنان بی پاسخ گذاشته است.

محور اصلی سخنان محمود احمدی نژاد در نشست خبری هفته دولت این بود که کشورهای پیروز در جنگ جهانی دوم روابط بین الملل را به شکلی ناعادلانه درآورده اند و ملتهایی همچون فلسطینیان که در برافروختن آتش جنگ جهانی دوم نقشی نداشته اند، به گفته وی، قربانی نتیجه این جنگ شده اند.

یک روز پیش از این سخنرانی متن نامه ای منتشر شد که محمود احمدی نژاد چند هفته پیشتر به آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نوشته و طی آن، با ستایش از تاریخ آلمان، ملت آلمان را نیز قربانی فاتحان جنگ جهانی دانسته بود.

اما این نامه نیز همچنان بی پاسخ مانده است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد